بیماری شرایین کرونر
 
 
بیماری هاوتنگی های شریان های کرونر (شریانهای تغذیه کننده بافت قلب) به چندبیماری مختلف منجرمی شودکه درزیربه برخی ازآنهامی پردازیم:
الف- آنژین قلب یا درد قلبی:
 وقتی قلب در معرض فعالیت شدید قرار می گیرد مانند تمرینات بدنی و هیجانات برای این کار اضافه، قلب انرژی بیشترو مخصوصا اکسیژن بیشتری احتیاج دارد. این کار اضافه موجب شدت عبور خون در شرایین کرونر می گردد. در صورتی که هر یک از شراینن کرونر وسیله توده چربی آتروم که قبلاً در مورد آن توضیح دادیم ناهموار و برآمده شده و سبب تنگی مجرای شریان مزبور گردد آن قسمت از قلب که از این شریان تغذیه کرده و اکسیژن می گیرد قادر نیست خون بیشتری که در این حالات قبل از قلب لازم در منطقه مذکور برساند در حقیقت تعادل عبور خون مختل شده سپس کم خونی موقت ایجاد می گردد که علت نرسیدن خون کافی در هنگام فعالیت بیشتر است.
 لذا در این هنگام درد ایجاد می کرد که درد خود اعلام خطراست که به این درد، درد آنژین قلبی گویند. به طور معمول درد با احساس فشار در ناحیه سینه همراه است گاهی درد به طرف شانه انتشارداشته یا به طرف بازو و گردن منتشر می گردد.مطالب کاملتر درسایت دکترهادی زاده(وابسته به کلینیک واریس اصفهان)(کلینیک قلب وعروق اصفهان ودرمان واریس)دراختیارشماست.
 
 
 
 کم شدن فعالیت و کار اضافه و استراحت در این مورد موجب بهبودی و برطرف شدن درد می گردد. همچنین داروها مخصوصاً قرص های مختلفی وجود دارند که به طور موثری درد و ناراحتی بیماران رابرطرف می کنند. هنگامی که شریان کاملا تنگ شده باشد داروها قادر نیستند که سبب انبساط آن رگ قلب وبهبودی شوندو بهبودی در این موارد با آنژیوپلاستی و یا عمل جراحی بای- پاس قسمت تنگ شده را با جراحی اصلاح می نمایند که شرح آن را در فرصت مناسب خواهیم نوشت .
 

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •