بیماری‌های قلب عروقی و بیماری‌های وریدی

همانطور که در مقالات قبلی این سلسله بیان نمودیم بیماری‌های قلبی عروقی به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. مثلاً در مورد عروق می‌توان آنها را به دو گروه عروق خونی و عروق غیر خونی تقسیم نمود. عروق خونی عروقی هستند که مسئول نقل و انتقال خون و مایعات آن می‌باشند. این عروق خونی به سه دسته اصلی شامل مویرگ‌ها، سیاهرگ‌ها و سرخرگ‌ها تقسیم می‌شوند. مویرگ‌ها اتصال بین سیاهرگها و سرخرگ‌ها را به عهده دارند و محل اصلی نقل و انتقال اکسیژن و مواد غذایی بین عروق و بافت‌های مختلف و سلول‌های بدن هستند.

دکتر هادی زاده بهترین متخصص قلب و عروق (بهترین متخصص واریس اصفهان ) در زمینه تبادلات مواد بین مویرگ‌ها و سلول‌های مختلف بدن توضیحات زیادی در سایت مرکز واریس اصفهان ارائه کرده است. بسیاری از مویرگ‌ها در اندام‌های بیماران
به وسیله سونوگرافی قابل تشخیص می‌باشد. البته این کار نیاز به تبحر کافی دارد و لذا توصیه می‌شود برای یافتن بهترین نتیجه، به بهترین متخصص سونوگرافی مراجعه نمایید. همچنین در مورد ‌شریانها یا همان سرخرگ‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از سرخرگ‌ها مطالب زیادی در سایت بهترین متخصص قلب و عروق اصفهان در دسترس می‌باشد.

بیماریهای وریدی

بیماری‌های وریدی:

بسیاری از بیماران در عین حال که مبتلا به بیماری‌های شریانی هستند مبتلا به بیماری‌های وریدی هم می‌باشند . البته گاهی بیماری‌های سیاهرگی (بیمار ی های وریدی ) به صورت مجزا قابل مشاهده می‌باشند‌ مهمترین بیماری‌های وریدی شامل مالفورماسیون‌های وریدی مادرزادی و برخی موارد مانند همانژیوم‌های وریدی وبرخی موارد دیگرهستند. البته شیوع دو دسته دیگر از بیماری‌های وریدی در بیماران مختلف بیشتر می‌باشد. این دو دسته مهم از بیماری‌های وریدی شامل واریس و همچنین ترومبوز می‌باشد. ترمبوز یا همان لخته‌های خون به دو دسته مهم ترومبوزهای سطحی و ترمبوزهای عمقی تقسیم می‌شوند. در مقالات مختلف بهترین دکتر واریس در زمینه ارتباط ترومبوزها با واریس سخن گفته شده است.

روش‌های مختلفی برای درمان انواع بیماری‌های سیاهرگی وجود دارند. این روش‌ها بسته به شدت بیماری‌های وریدی و شدت و گستردگی آنها متفاوت هستند. بیماران مختلفی که به بهترین دکتر واریس اصفهان ( بهترین دکتر واریس شهرکرد) ( دکتر هادی زاده ) مراجعه می‌کنند تحت بهترین درمان واریس به وسیله لیزر واریس قرار می‌گیرند. همچنین برای درمان ترومبوزها یا همان لخته‌های خونی بهترین دکتر قلب و عروق اصفهان از درمان‌های مختلف نظیر دارودرمانی و یا درمان‌های مداخله‌ای به وسیله بالون و استنت استفاده می‌کنند.

البته در درمان ترومبوزها بهترین روش درمان آن است که حتی المقدور بتوان با استفاده از داروها به درمان دست پیدا نماییم. دلیل این موضوع آن است که لخته‌ها را در بسیاری از موارد می‌توان با استفاده از داروهای پیشگیری کننده از لخته یا داروهای حل کننده لخته قابل درمان هستند. برعکس واریس و نارسایی‌های وریدی به هیچ وجه به وسیله دارو قابل درمان نیستند. در واقع درمان واریس بصورت کامل فقط به وسیله لیزر واریس یا درمان واریس با آر اف یا استفاده از اسکلروتراپی یا میکروفلبکتومی میسر می‌شود.

ارتباط دوطرفه

بیمارانی که مبتلا به واریس هستند استعداد و آمادگی ابتلا به ترومبوز و لخته را بیشتر از بقیه مردم جامعه دارند. در واقع به دلیل رکود خون و باقی ماندن آن در پاها به دنبال واریس و نارسایی‌های وریدی اتفاق می‌افتند، احتمال بروز ترومبوز افزایش می‌یابد. همچنین بیمارانی که مبتلا به لخته خون می‌شوند استعداد بیشتری برای ایجاد و یا شدید شدن واریس و نارسایی‌های وریدی دارند. علت این مطلب آن است که لخته خون جلوی عبور مناسب خون را می‌گیرد و لذا باقی ماندن خون در پاها باعث تخریب دریچه‌های لانه کبوتری می‌شود. نتیجه این مسئله آن است که نارسایی وریدی و واریس اتفاق می‌افتد.
بیمارانی که ار نارسایی‌های قلبی می‌شوند ممکن است به طور همزمان دچار نارسایی‌های وریدی نیز باشند. این موضوع باعث پیچیده شدن درمان بیماران می‌شود. علت آن است که واریس و نارسایی‌های وریدی باعث ورم در هر دو پا می‌شود و از سوی دیگر نارسایی‌های وریدی شدید نیز باعث ورم پاها می‌شوند.

مشکل مهم در این بیماران آن است که برخی از موارد در آنان قابل استفاده نیست. مثلا در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شدید نمی توان ازجوراب واریس استفاده کرد. در ادامه این سلسله مقالات مطالب کامل تری بیان خواهیم نمود.

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •