عوارض واریس (قسمت سوم)
 
 تغییر رنگ پوست:
 
 در قسمت های قبلی به دومورد از عوارض واریس پرداختیم در این مقاله به یکی دیگر از عوارض واریس ها و  نارسایی های وریدی می‌پردازیم.
 این عارضه واریس که عبارت است از تغییر رنگ یا سیاه شدگی پوست پا می تواند در اثر انواع واریس ها به وجود آید ولی در قریب به اتفاق مواردمی تواند در اثر واریسهای طنابی شکل رخ دهدهرچندواریس های رتیکولربزرگ هم می توانند باعث ایجاد تغییرات دررنگ پوست شوند.
 واریس های طنابی که ناشی از نارسایی های وریدی داخل اندامی می‌باشند می‌توانند باعث رسوب رنگدانه ها در لایه پوست شوند که در اکثر موارد از پایین ساقو نزدیک مچ ها شروع شده و به طرف بالا کشیده می شودوبتدریج پیشرفت می نماید. تغییر رنگ پوست معمولاً از دانه های کرمی رنگ مشابه کک ومک شروع شده و با شدت یافتن و مزمن شدن واریس این دانه های کرمی رنگ پررنگ‌تر شده و به سمت قهوه ای رنگ پیش می رود سپس این دانه ها به هم پیوسته و حالت یکنواخت قهوه ای رنگ راایجادمی نمایند و سپس  پیشرفت واریس ، رنگ سیاه وپوست سفت وبرجسته یجاد می‌نماید.
 در صورتی که واریس توسط لیزرRfیا چسب واریس درمان شود پیشرفت تغییر رنگ پوست متوقف شده و روند بهبودی ایجاد می شود ولی باید دانست که هر چه زودتر درمان اندوواسکولر واریس(لیزر،Rf,چسب) استفاده شود امکان بهبودی تغییر رنگ بیشتر بوده و درمان بهتری را به همراه خواهد داشت و چنانچه درمان با تأخیر زیاد صورت پذیرد ممکن است مقداری از تغییر رنگ پوست برای همیشه باقی بماند.
 
دربیمارانی که به مرکزواریس اصفهان (کلینیک واریس اصفهان) (بهترین مرکزواریس کشور)متعلق به اینجانب ( دکترمحمودهادی زاده) مراجعه می نمایند، دربسیاری موارد ، عوارض واریس ازجمله زخم واریس ، تغییررنگ پوست ناشی ازواریس وسایرعوارض رخ داده وبیماران بادرمان واریس دراصفهان توسط لیزرواریس  ، چسب واریس و....، به درمان قطعی دست می یابند.
 
لازم بذکراستکه درصورت ادامه تغییررنگ پوست دراثرواریس ونارسایی های عروقی  ، زخم های پوستی ناشی ازواریس شروع شده وبتدریج پیشرفته ترشده وگهگاه باعث عفونتهای شدید، خونریزی مزمن وسایرعوارض می شوند.
 
 
جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق(کلینیک واریس وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده
 
    ۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴     _     ۰۳۱
 
تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :
 
عدد ۱۳۰   رابه سامانه  ۱۰۰۰۸۵۹۰  
 
ارسال یا عبارت  @nobattt  رادرتلگرام سرچ کنید.
شماهمچنین می توانیداطلاعات لازم رااز طریق آدرسهای زیر بدست آورید:
 
 
 
 
 
 
 
 
 

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •