زخم معده_دوازدهه  سوراخ شده (قسمت اول)


بنا به دلایلی نامعلوم، شیوع زخم گوارشي و سوراخ شدن زخم در دو دهه اخیر کاهش یافته است. مکانیسم. واقعی و عوامل تسریع کننده ی سوراخ شدگی زخم هنوز مورد مطالعه هستند. میزان مرگ ومیر گزارش شده برای سوراخ شدگی زخم معدی_درازده ای بین ۵تا ۲۴ درصد است. عواملی که در مرگ بیماران دخالت قابل ملاحظه ای دارند عبارتند از سن بیمار، محل سوراخ شدگی، بیماری‌های طبی همراه و فاصله بین سوراخ شدگی و درمان. از بین موارد بالا، پزشک می تواند با تشخیص سریع و درمان کامل فقط روی عامل زمانی بین سوراخ شدگی  و درمان تاثیر بگذارد. وقتی این فاصله کمتر از۱۲ساعت باشد،مرگ و میر ۷و۳ درصد است ولی اگر فاصله زمانی بیشتر از ۱۲ساعت باشد مرگ و میر تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این حقیقت مزیت بسیار زیاد تشخیص و درمان سریع را نشان می دهد.کسب مطالب تکمیلی بامراجعه به سایت دکتر هادی زاده ، زیرعنوان بهترین متخصص قلب وعروق اصفهان.

زخمهای سوراخ شده معدی _دوازدهه ای ممکن است مربوط به معده یا دوازدهه، حاد یا مزمن باشند. در بعضی از زخمهای باب معدی_درازدهه ای ممکن است به علت به هم خوردن وضعیت کالبد شناسی در نتیجه فیبروز، نتوان به طور قاطع تعیین کرد که زخم مربوط به معده یا دوازدهه است _تمایز مهم. ده درصد از زخمهای سوراخ شده ی معده بدخیم هستند، در حالی که تباهی بدخیم در زخمهای دوازدهه نادر است، بنابراین از تمامی زخمهای معدی یا احتمالا معدی باید نمونه برداری شود.
حاد یا مزمن بودن زخم در پیش آگهی مهم است. بررسی‌های پیگیری درازمدت نشان می‌دهد که پس از بستن ساده ی زخم، هشتاد درصد مبتلایان به زخم حاد بدون نشانه باقی می مانند، در حالی که این رقم برای مبتلایان به زخم مزمن فقط ۲۰ درصد است. بیماران مبتلا به زخم حاد علائم قبلی زخم را ندارند یا مدت بروز علائم از ۳ماه کمتر است.

زخم بیمارانی که مدت علائم زخم آنها بیشتر از ۳ماه است، مزمن تلقی می شود. در هنگام عمل، زخم های حاد از روی نبود سفتی دور آن (آندوراسیون)، فیبروز و عدم چسبندگی آنها به ساختمان های مجاور تشخیص داده می شوند.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده
 
    ۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴     _     ۰۳۱

تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :

عبارت  @nobattt  رادرتلگرام سرچ کنید.

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •