پیشگیری ازحمله قلبی وسکته قلبی(قسمت دوم)

 

رهنمود های مختلف برای پیشگیری از حمله قلبی وسکته قلبی:
مطالبی که در این قسمت درارتباط باپیشگیری ازبیماریهای قلبی عروقی توصیه می گردد به صورت جداگانه یا در مجموع قادر نیست به طور کامل احتمال حملات قلبی آینده را ازبین ببرد اما تجربه نشان داده است که انجام آنها در اکثر کشورهای جهان موجب کم شدن قابل ملاحظه ای در خطر حمله  قلبی (آنژین قلبی) وسکته قلبی بوده است.
همچنین سبب سلامتی عمومی و سلامت قلب وعروق اعضای بدن میگردد. بهتر است که این گونه رهنمودها که پیشنهاد می شود مورد توجه عموم خانواده‌ها و فرزندان قرار بگیرد خصوصاً در مورد آنها که قبلا دچار حمله قلبی(آنژین صدری)(آنژین قلبی) شده اند مفید و لازم است. آنچه توصیه می گردد برای مردان و زنان قابل اجرا می باشد ولی باید گفت: خانم ها قبل از دوران یائسگی کمتر از آقایان دچار حملات قلبی می‌گردند وکمتربه سکته قلبی دچارمی شوند.نقش سیگار کشیدن یا دخانیات دیگر
اجتناب از مصرف سیگار و انواع دود خود اقدام مهمی است که می‌توان انجام داد ترک سیگار باید برای همیشه و بدون تکرار انجام گیرد ولی به اعتقاد بعضی، ترک آن برای همیشه ساده نیست.
 بهتر است در این مورد با دوستان و خانواده یک گروه ترک سیگار را تشکیل داده و در مورد میزان مصرف و چگونگی ترک آن بحث نموده و از پزشک خانواده نیز راهنمایی و کمک گرفت.
بسیاری معتقدند که ترکی جمعی و گروهی آسان‌تر از ترک تدریجی و فردی است بنابراین بهتر است برای همیشه و یکباره از روشن کردن سیگار و پیپ و قلیان وغیره خودداری نمود.دراین موردبه مقالات دیگرسایت دکترهادی زاده وابسته به کلینیک قلب وعروق(کلینیک واریس وفوق تخصصی قلب وعروق دکترهادی زاده ) مراجعه نمایید.


در مواردی که ترک سیگار موجب اضافه وزن می گردد باید از رژیم غذایی استفاده نمود باید از اضافه وزن پیشگیری کرد به هر حال ترک سیگار خود ارزش بسیار مهم دارد که نباید فراموش کرد.جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق(کلینیک واریس وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده
 
    ۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴     _     ۰۳۱تماس بگیرید.

 


جهت رزرو نوبت تلفنی :عدد ۱۳۰   رابه سامانه  ۱۰۰۰۸۵۹۰  ارسال یا عبارت  @nobattt  رادرتلگرام سرچ کنید.

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •