علائم واریس پا:
تلفن 09211016462 و03132242165 پل ارتباطی مرکزواریس اصفهان بابیماران گرامی است.
ورید های واریسی در زیر پوست به صورت آبی تیره، ورم کرده و در هم پیچیده قابل مشاهده هستند. برخی از افراد هیچ علائم خاصی را از خود بروز نمی دهند. علائم واریس پای خفیف عبارتند از:

1-سنگینی، سوزش، درد و یا خستگی در پاها. در صورتی که برای مدت زمان زیادی بنشینید و یا سر پا بایستید، ممکن است این علائم بدتر شوند.
2-ورم در پاها و مچ پا
3-احساس خارش بر روی پوست روی ورید های واریسی


علایم جدی تر واریس پاعبارتند از :

◼️ ورم پاها
◼️ تغییررنگ پوست
◼️ خشکی و نازک شدن پوست
◼️ التهاب
◼️ پوسته پوسته شدن پوست
◼️ زخم های باز

نحوه تشخیص واریس پا وعلل آن:
پزشک ابتدا به معاینه فیزیکی بیمار پرداخته و علائم رگ های واریسی را بررسی می کند. گاهی برای تشخیص دقیق نیاز به انجام تست های زیر می باشد:
✔️ سونوگرافی داپلر
در این روش از اولتراسوند (امواج فراصوت) برای بررسی جریان خون و فشار خون استفاده می شودکه این تکنیک بوفوربرای تشخیص نارسایی های وریدی وواریس های داخلی بکاربرده می شود‌
سی تی اسکن :
که مشابه روش قبل اما دقیق تر است و وجود لخته های خون در رگ های عمیق تر را نیزبررسی می شود.دراین روش می توان احتمال اختلالات عروق داخل لگنی مانندسندرم می ترنررانیزبررسی کرد.

ونوگرام
با توجه به ناحیه آسیب دیده ممکن است از ونوگرام برای معاینه دقیق رگ های خونی استفاده شود، در این روش با استفاده از اشعه ایکس وریدها بررسی می شود ونوگرامهانیازبه تجهیزات آنژیوگرافی دارندوبایستی درمراکزخاص باتجهیزات موردنیازانجام شوند.

این سه روش به متخصص فلبولوژی کمک می کند تا علت دقیق تورم را مشخص کرده و مطمئن شود که درد و تورم پا ناشی از عواملی مانند لخته شدن خون یا انسداد رخ نداده باشد.

نکته : آزمایش خون، برای تشخیص واریس کاربرد ندارد.

واريس خطر لخته شدن خون و آمبولي ريه را بدنبال داردکه غالبابصورت لخته های سطحی دیده می شوندولی گاهی لخته های عمقی وحتی آمبولی های ریوی نیزممکنست ایجادشوند.

درباره واريس که به عنوان شايع‌ترين بيماري عروقي است باید گفت 20 درصد زنان و 10درصد مردان به اين بيماري مبتلا مي‌شوند که در صورت درمان نکردن در مراحل پيشرفته، خطر لخته‌شدن و عوارض خطرناک ناشي از آن همچون آمبولي وجود دارد. افراد مبتلا به واريس بايد توجه داشته باشند که مصرف قرص‌هاي ضدبارداري،ممکنست عوارض اين بيماري را تشديد کرده و خطر لخته شدن خون را به همراه دارد.درمرکزواریس اصفهان ، دکترمحمودهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس شهرکرد) انواع نارسایی های وریدی وواریس رابااستفاده ازلیزرداخل عروقی وسایرروشهای بدون بیهوشی وبستری ، درمان می نمایند.

خطرات واریس پا
خطرات واریس: افراد مبتلا به واریس باید این بیماری را جدی بگیرند زیرا بیماری‌های واریسی همیشه به مرور زمان وخیم‌تر شده و به‌خودی‌خود بهبود نمی‌یابند.کارشناسان معتقدند رگ های واریسی را نباید فقط از دید زیبایی مورد بررسی قرار داد، بلکه به عنوان یک معضل پزشکی باید مورد توجه و درمان جدی قرار گیرند.

حتی زمانی که علائم بیماری واریس در ابتدا کم ‌اهمیت به نظر برسند می‌تواند به سرعت تشدید شده و کیفیت زندگی روزمره شما را به شدت کاهش دهند. رگ‌های واریسی می‌توانند به بیماری‌های خطرناکی تبدیل شوند. همه رگ‌های واریسی چه دردناک باشند و چه دردی نداشته باشند، در گردش جریان خون اشکال ایجاد می‌کنند. اگر رگ‌های واریسی برای مدت طولانی تحت درمان قرار نگیرند، ممکن است در مراحل پیشرفته بیماری به ترومبوز یا زخم واریس تبدیل شوند که درمان آنها به مراتب دشوارتر است.

 

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •