سوزش پا:

خط ارتباطی 09211016462 و 03132242165 دوراه ارتباطی خوانندگان محترم با مرکزواریس اصفهان است.سوزش پادرواقع ممکن است یک اختلال وریدی باشد

آیا احساس سوزش درپاهای خود دارید..؟

پس ممکن است به اشتباه تصور کنید این یک مشکل موقتی است که خود به خود برطرف می شود. برخلاف احساس سوزش ناشی از ورزش شدید ، این نوع احساس سوزش در ناحیه ای مشخص از پا قرار دارد و اغلب پایدار است.
آیا این مشکل شبیه مشکل شما است؟
اگر بله ، بنابراین لازم است که درک کنید ممکن است شما یک بیماری وریدی تشخیص داده نشده داشته باشید که به راحتی قابل درمان است.

شیوع اختلالات وریدی:

براساس یک مطالعه ، بیش از 30 میلیون نفر فقط در ایالات متحده نوعی اختلال وریدی مزمن دارند. بروز جهانی این بیماری حتی تعداد قابل توجه بیشتری رادرگیر خواهد کرد. واقعیت تأسف آور این است که کمتر از 0.15٪ افراد مبتلا به اختلال ورید در واقع به دنبال درمان هستند. در نتیجه ، بسیاری از آنهاقبل ازشروع درمان لازم دچار عوارض می شوند. بنابراین اهمیت پرداختن به احساس سوزش در پاها و کمک به موقع برای درمان آن بسیار مهم است.

این مقاله شما را با اطلاعات لازم برای درک کردن دلایل سوزش پا مجهز کند:

درمورددلایل سوزش پا علائم شایع مرتبط با سوزش پاو سرانجام ، عملی که می توانید برای یافتن راه حل انجام دهیددراین مقاله گفتگوخواهیم کرد.

چه عواملی باعث سوزش پا می شوند؟

چندین بیماری اساسی درگیرکننده سلامتی ممکن است باعث سوختن پا به عنوان یک علامت شوند. برخی از دلایل سوزش پا شایعتر هستند و نیازی به توجه پزشکی ندارند. این شرایط شامل احساس سوزش در عضلات پا پس از ورزش سنگین است.

علاوه بر این ، دلیل آشکار دیگر آسیب دیدگی است. به عنوان مثال ، ممکن است روی یک سطح سخت افتاده باشید ، پایتان را روی چیزی خراشیده اید یا از روی یک سطح خشن راه رفته اید.
سایر شرایطی که ممکن است باعث سوزش پا شود شامل موارد زیر است:

سندروم برنهارد-راث:

این بیماری که Meralgia paresthetica نیز نامیده می شود ، هنگام فشرده شدن یک عصب (عصب پوستی استخوان ران جانبی) رخ می دهد. این عصب خاص مسئول ایجاد احساس در پوست ران شما است. هنگامی که فشرده می شود ، می تواند به عنوان احساس سوزش در ناحیه خارجی پای شما ظاهر شود.

نوروپاتی محیطی:

این شرایط خاص زمانی اتفاق می افتد که اعصاب بدن شما عملکرد خود را از دست می دهند یا ضعیف می شوند. بیماری هایی مانند دیابت و اعتیاد به الکل می توانند این نوروپاتی محیطی را تحریک کنند و بر اعصاب منتقل کننده سیگنال های مغز و نخاع تأثیر منفی بگذارند.

اختلال شریان محیطی(PAD):

این بیماری،یک بیماری عروقی محیطی است که با شریان های سخت و باریک اندام های بیرونی مشخص می شود. محدود شدن جریان خون در این شریان ها می تواند باعث احساس سوزش یا بی حسی در پایین پا شود.

مولتیپل اسکروزیس(ام اس):

ام اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن شما شروع به حمله به سلول های عصبی مغز و نخاع می کند. این بیماری منجر به نقص سیگنال های عصبی می شود ، که اغلب باعث اختلالات حسی می شود. در نتیجه ، ام اس می تواند منجر به درد و احساس سوزش در پاها شود.

 رفلاکس وریدی یا نارسایی وریدی:

ریفلاکس وریدی به یک اختلال وریدی اشاره دارد که وقتی در وریدهای پاها گردش خون را مختل می کنند ، رخ می دهد. لخته شدن خون یا رگهای واریسی می تواند بر جریان خون تأثیر بگذارد و از جریان مجددمناسب آن به قلب جلوگیری کند.

وقتی این اتفاق می افتد ، خون شروع به تجمع در رگ می کند. سپس به بافت اطراف آن نشت می کند و باعث علائمی مانند سوزش پا ، تورم ، تغییر رنگ و خارش می شود.

رگهای واریسی:

دریچه ها و رگهای آسیب دیده یا ضعیف در پاها می توانند منجر به واریس شوند. مشابه نارسایی وریدی ، هنگامی که دریچه ها از کار افتاده می شوند، اجازه می دهند جریان خون مناسب به قلب برگردد ، خون شروع به جمع شدن و نشت در بافت پا می کند.واریس درمرکزواریس اصفهان ، توسط دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین دکترواریس شهرکرد) به بهترین شیوه استانداردبین المللی تحت درمان بالیزرواریس درمان می شود(لیزرواریس دراصفهان)

وریدعمقی و ترومبوفلبیت سطحی:

ترومبوفلبیت سطحی اساساً التهابی است که در رگها رخ می دهد. ممکن است به صورت سطحی ، در اندامی مانند پا رخ دهد. این امر در پاسخ به لخته شدن خون در ورید نزدیک به سطح پوست ایجاد می شود. ترومبوفلبیت ورید عمقی یک بیماری بسیار جدی تر است زیرا رگهای بزرگتر عمقی تر از پوست را تحت تأثیر قرار می دهد.

چشم پوشی از علائم را متوقف کنید!

برای سلامتی جسمی بسیار مهم است که شما از سوزش پاها چشم پوشی نکنید. نارسایی مزمن وریدی و ترومبوفلبیت می تواند منجر به عوارض شدید پا شود.

اگر سوزش پا نادیده گرفته شود و اختلال وریدی درمان نشودوعلت آن ترومبوزباشد ، می تواند خطر آمبولی ریه و سایر نگرانی های جدی سلامتی را افزایش دهد. شما باید سوزش پا را جدی بگیرید و برای تشخیص و درمان سریع از یک متخصص عروق(فلبولوژیست)استفاده کنید.

علائم مرتبط با سوزش پا:

سوختن پاها به خودی خود یک علامت است. بسته به علت زمینه ای، ممکن است علائم دیگری همراه با احساس سوزش داشته باشید.

با این حال ، احساس سوزش در پاها اغلب با بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن به نام پارستزی همراه است. به غیر از این موارد ، برخی دیگر از علائم مرتبط با سوزش پا عبارتند از:

درد ضربان دار که ممکن است مانند گرفتگی عضلات نیز باشد

قرمزی در اطراف ناحیه آسیب دیده روی پای شما

تورم قابل مشاهده

خارش

سنگینی هنگام قدم برداشتن

زخم شدن

عوامل خطر:

عوامل خطر زیر می توانند شانس ایجاد اختلال وریدی را افزایش دهند که منجر به سوزش پا شود:

چاقی:

چاقی باعث افزایش فشار به سیستم گردش خون و افزایش احتمال بروز آن می شود.چاقی می تواندبه علل مختلفی باعث سوزش پاشودکه یکی ازآنهاایجادواریس است.

بارداری:

در دوران بارداری رگهای پا می توانند بزرگ شوند تا جریان خون افزایش یابد. این می تواند باعث ایجاد واریس شود ، خطر ابتلا به سوزش پا را افزایش می دهد.

عدم فعالیت:

نشستن یا ایستادن به مدت طولانی یا فعال نبودن احتمال ابتلا به اختلال ورید را افزایش می دهد.

سیگار کشیدن:

همانطور که می دانیم ، سیگار کشیدن برای بدن شما ناخوشایند است. به همین ترتیب ، می تواند بر گردش خون شما تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به نارسایی وریدی مزمن وواریس را افزایش دهد.

جنسیت:

در مقایسه با مردان ، زنان به احتمال زیادتری به یک اختلال وریدی مبتلا می شوند ، بخشی از آن به دلیل چرخه هورمونی زنان است.

سن:

افراد بالای 50 سال مستعد ابتلا به واریس هستند و این موضوع احتمال سوزش پاها را در آنها افزایش می دهد.

حرکت به جلو-چه کاری می توانید برای درمان انجام دهید؟

درمان سوزش پا ممکن است صورت پذیرد، به شرطی که سریع اقدام کنید. اولین و اصلی ترین اقدامی که باید در نظر بگیرید مشاوره با یک پزشک فوق تخصص در درمان بیماریهای عروقی وواریس است.

برای اینکه دلیل جدی تری را برای احساس سوزش در پاهای خود تعیین کنید ، بلافاصله قرار ملاقات بگذارید و تشخیص صحیح رابدست آورید.

به غیر از این ، تنظیم عادات سبک زندگی می تواند از بروز سوزش پا جلوگیری کند. برخی از پیشنهادات عبارتند از:

اطمینان از مصرف یک رژیم غذایی متعادل سالم ، دریافت مقدار زیادی الکترولیت ، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی مفید برای گردش خون یک بار برای همیشه ترک سیگارئ قرار دادن ورزش در برنامه روزمره خود از پوشیدن لباسهای تنگ وهرلباسی که باعث محدود شدن جریان خون در پاها می شود خودداری کنید

اگر اضافه وزن دارید ، پوندهای وزن اضافی را بریزید

و در آخر اینکه از نشستن یا ایستادن به مدت طولانی در یک وضعیت ثابت خودداری کنید

افکار نهایی:

از آنجایی که اختلالات وریدی اغلب توسط بیماران نادیده گرفته می شوند ، به این بیماریهای وریدی وواریس امکان می دهد بیشتر رشد کنند. با این حال ، چند تغییر ساده در سبک زندگی همراه با مداخله حرفه ای می تواند به سوزاندن ساق پا کمک کند. اگر در حال حاضر از سوزش پا رنج می برید ، مطمئن ترین شرط شما این است که از یک فوق تخصص ماهر مشاوره بگیرید.

جهت مطالعه مطالب مشابه روی لینک زیر کلیک کنید 

http://doctorhadizade.com/index.php/2017-03-25-20-02-59/2021-06-10-07-08-22

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •